Inköpsansvarig

At Aimo Park we are on a mission to rethink parking We are a parking company. Always have, and always will be. But what that means, is up to us. By rethinking how parking can influence mobility and simplify people’s everyday lives – we have embarked upon a journey. We want to become a vital part in the transition toward smarter cities and more environmentally friendly transports, where parking is no longer a final destination, but part of the journey.

Aimo Park är ett parkeringsbolag med framtiden i sikte. Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar vi människors vardag. Med ansvar för ca 250 000 parkeringsplatser fördelade på 6000+ parkeringsanläggningar fortsätter vi vara det största parkeringsbolaget i Sverige. Vi erbjuder allt från enskilda parkeringstjänster till nyckelfärdiga parkeringsanläggningar och samarbetar med fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kommuner och landsting. Vi har 32 filialer utspridda över hela landet och har ca 500 anställda i Sverige.

Aimo Park är en del av det japanska företaget Sumitomo Corporation som globalt har över 75 000 anställda med en omsättning på strax över 24 miljarder USD.  Sumitomo Corporation har rankats som ”Fortune Global 500” i 27 år i rad.

Rollen

Inköpsansvarig är ansvarig för hela inköpsprocessen inom Aimo Park Sverige. Då du har ett helhetsansvar för inköp agerar du stöd och är kontaktperson i alla inköpsrelaterade frågor. Idag är rollen i hög grad hands-on och landsfokuserad (på Sverige) och den innehåller många arbetsuppgifter av löpande och regelbunden karaktär.

När Aimo Parks nya system implementeras, Netsuite (ERP) och Rillion (IPA), kommer både rollen och tillhörande processer att genomgå stora förändringar. Förändringen kommer att ställa ökade krav på Inköpsansvarig, som förväntas standardisera, automatisera och effektivisera inköpsadministrationen i såväl Sverige som i övriga koncernen (Norge och Finland).

Inköpsansvarig förväntas också kravställa och leda uppsättningen och implementationen av Aimo Parks inköpsordersystem (Rillion P2P).

Personliga egenskaper:

Du har en förmåga att kritiskt analysera och konstruktivt ifrågasätta siffror, processer och beslutsunderlag. Vidare har du ett intresse för teknik samt förståelse för hur den ska tillämpas för att bidra till företagets affärsnytta. Du är naturligt ansvarstagande, noggrann, initiativrik och självgående. Vi ser vidare att du är analytisk och strukturerad person som uppskattar god ordning och reda med ett driv att slutföra påbörjade uppgifter och projekt. Du är pedagogisk med god förmåga att strukturera och prioritera. Kommunikation är en viktig del av rollen och du uppskattar att bygga relationer och få med dig andra i verksamheten.

Erfarenhet:

  • Minst 5 års relevant erfarenhet från liknande roll
  • Erfarenhet från självständigt inköpsarbete, såväl operativt som strategiskt, inklusive genomförande av upphandlingar
  • Erfarenhet av förhandlingar och avtalsskrivning
  • Erfarenhet av att leda och arbeta i projekt
  • Erfarenhet av att strukturera upp arbete, rutiner och policys
  • Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande:

  • Van att arbeta mot utländska moderbolag
  • Erfarenhet av Rillion (f.d. Palette) eller andra motsvarande P2P- och/eller IPA-system, gärna både design och implementering

Ansökan

Tycker du detta låter som en spännande roll och vill vara med på vår resa med att genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlätta människors vardag? Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande men inte senare än 2022-10-24.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och utgår ifrån vårt kontor på Liljeholmen i Stockholm.

Kontakt:

Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martin Fridolf på martin.fridolf@effso.se eller på 079 101 39 50