Strategisk inköpare

CityMail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag, och vi fortsätter att utmana marknaden. Tillsammans med våra samarbetspartners når vi ca 54% procent av Sveriges hushåll och företag med hjälp av drygt 1600 medarbetare och bolaget omsätter över en miljard. CityMail är ett modernt företag med öppet arbetsklimat där kamratskap, laganda och din åsikt är viktiga byggstenar. Vi vet att en arbetsplats där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är viktigt för att nå framgång. Har du viljan finns goda möjligheter att kliva upp i vår karriärstege.

På Citymail är inköpsfunktionen placerad centralt under enheten Ekonomi och rollen strategisk inköpare kommer att rapportera till ansvarig för Controlling och Inköp. Då den strategiska inköparen är den enda inköpsresursen är rollen ansvarig för alla avtal och leverantörer för centralt upphandlade kategorier inom indirekta varor och tjänster. Huvudkategorierna är facility management, IT, fordon och övriga kategorier inom indirekta varor och tjänster. Citymail har sedan tidigare påbörjat och drivit utvecklingen av inköpsfunktionen och inköpsarbetet på företaget men det är fortfarande pågående. Det innebär att du som strategisk inköpare i stort kommer att kunna påverka Inköps arbetssätt och verktyg framåt.

Dina arbetsuppgifter

Rollen kommer ha fokus på att teckna och implementera nya avtal och utmana befintliga leverantörskontrakt. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från analys, upphandling och förhandling till kontraktsskrivning och implementering av avtal. I det strategiska arbetet ser vi att du kommer att driva upphandlingar tvärfunktionellt i företaget och ha kontakt med stakeholders på flera olika enheter.

Du är ansvarig för att leda inköpsarbetet, prioritera mellan de olika inköpsbehoven och kommunicera med stakeholders på företaget gällande deras inköpsbehov. Ditt arbete kommer att innebära många externa och interna kontaktytor där du representerar inköpsfunktionen på företaget.

Din profil

Vi ser gärna att du är en drivande person som tar initiativ och tar dig an uppsatta mål med stor energi. I en föränderlig miljö har du förmågan att prioritera och arbeta självständigt med leverans och kvalitet i fokus. Då du är ensamt ansvarig för inköpsfunktionen och har kontakt med många olika intressenter ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera och informera. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd och nyfiken på verksamhetens behov. Du ska ha lätt för att skapa och upprätthålla relationer. Genom struktur och ordning skapar du bästa förutsättningarna för att genomföra inköpsarbetet på ett effektivt sätt.

Att analysera siffror och kostnader och hantera Office-paketet tillhör din vardag sedan tidigare. Du behöver känna dig bekväm med att arbeta enligt en inköpsprocess och ska tidigare ha arbetat i en strategisk roll. För att lyckas i rollen behöver du drivas av att skapa affärsmässigt fördelaktiga lösningar och vara en bra förhandlare av både priser och avtalsvillkor. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning så som akademisk utbildning eller YH-utbildning.

Vi erbjuder

Citymail erbjuder ett stimulerande uppdrag med mycket eget ansvar där du har stor möjlighet att påverka inköpsfunktionens arbetssätt. Uppdraget utförs i ett öppet arbetsklimat med frihet under ansvar.

Vi hanterar ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 29 november 2020.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Stockholm Söderort, adress Västberga Allé 1.

I denna rekrytering samarbetar vi med EFFSO. Vid frågor om tjänsten kontakta Anna Hedre Eidhagen: anna.h.eidhagen@effso.se eller på tel. nr 073-413 32 05

Välkommen med din ansökan!