Spendanalysen & dess grunder: Frukostwebinar 5 november

Spendanalysen utgör en grundläggande faktabas för det kategoristyrda inköpet. Att löpande uppdatera spendanalysen underlättar överblick av verksamhetens totala inköp och bidrar till inblick i inköpsmönster i specifika kategorier.

Spendanalysen & dess grunder

Spendanalysen är kanske den mest mångsidiga och grundläggande analysen du kan göra inom Inköp och den utgör en grundläggande faktabas för det kategoristyrda inköpet. Ändå är det fortfarande många som ifrågasätter om den är värd investeringen i tid och pengar.

Vi har därför bett våra kollegor, Johan Nygren och Jonas Olofsson, att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet. Johan och Jonas har var för sig projektlett många spendanalyser inom en rad olika branscher, både inom privat och offentlig sektor. De utbildar även i spendanalys.

Under webinaret kommer de att reda ut begrepp kopplade till spendanalysen (hur definieras t. ex. en kategori), visa värdet av spendalysen och hur resultatet kan användas både övergripande och i specifika kategorier samt praktiskt gå igenom hur man går till väga för att genomföra en spendanalys. Mot slutet kommer de även att göra en kort demo av vårt spendanalysverktyg Spendency.

När? Torsdag 5 november kl. 8:00 – 9:00.
Var? via Zoom, en bekräftelse med länk skickas ut så fort vi fått din anmälan.
Anmäl dig genom formuläret nedan. Webinaret är gratis, men antalet platser är begränsat.

Tyvärr har webinaret blivit FULLBOKAT. Nytt preliminärt datum 15 december.

Varmt välkommen!