Att bygga en högpresterande inköpsorganisation
Kompetens är den enskilt viktigaste dimensionen för att bli en framgångsrik inköpsorganisation som levererar bestående resultat. Beroende på vad behovet är kan vi antingen hitta rätt inköpskonsulter för tillfälliga resursbehov, hjälpa till med rekrytering av inköpare eller kompetensutveckla era medarbetarna.
Interim inköpskonsulter
Olika typer av behov kan uppstå i en verksamhet. Det kan röra sig om resurstoppar, tillfälliga projekt, organisationsförändringar och vakanser som uppstår, ett kontinuerligt behov av skalbarhet och flexibilitet eller nya arbetssätt och arbetsuppgifter.
EFFSO har Nordens största nätverk av inköpskonsulter för uthyrning över hela landet. I vårt nätverk hittar du inköpare med kompetenser inom privat och offentligt inköp, indirekt och direkt inköp, category managers och projektinköpare. Bland våra inköpskonsulter finns de med erfarenhet av specifika kategorier eller specifika industrier och tjänsteföretag. Vi har supply chain managers, logistiker, analytiker och såklart även inköpschefer för uthyrning. Många har erfarenhet av inköpstransformation och förändringsledning.
Rekrytering
Att hitta relevant kompetens till inköpsorganisationen är en utmaning. Vår specialitet är rekrytering av framförallt CPOs, inköpsdirektörer, inköpschefer och category managers. Genom att vi är så nischade har vi med tiden samlat på oss en stor erfarenhet av de utmaningar som finns vid rekrytering av inköpare och inköpschefer.
I nästan 15 års tid har vi intervjuat ca 500 personer per år. Det har lett till att vi har Nordens största kandidatnätverk inom inköp. Genom att vårt varumärke är välkänt inom inköpssverige kan vi nå ut till rätt personer och hitta kandidater med rätt kompetens.
Alla som jobbar med rekrytering på EFFSO har erfarenheter från linjeroller inom inköp. Vi vet vilken kompetens, erfarenhet och personlighet som krävs och kan utvärdera kandidaters förmågor och potential.
Inköpsutbildning
Våra utbildningsprogram är utformade för att öka inköparnas förmåga att hantera nya uppgifter och förväntningar. Alla våra utbildningar, oavsett om det är kortare spendanalyskurser eller längre akademier, innehåller en teoridel, övningsmoment och gemensam reflektion för att se till att de nya kunskaperna verkligen sätter sig i kroppen.
Hos oss är det våra konsulter, som normalt sett arbetar med inköpsprojekt hos olika privata och offentliga kunder, som är lärare under våra inköpsakademier. Det gör att de kan ha ett verklighetsbaserat angreppssätt och kan presentera många relevanta exempel.